پایگاه اطلاع رسانی باران

پایگاه اطلاع رسانی باران
 

روباتی 59سانتیمتری با تسلط بر هشت زبان 3

 

نسل جدید روبات انسان نما و کوچک NAO نسبت به نسل قدیمی بسیار هوشمندتر است و بهبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در آن منجر به ایجاد رفتارهای انسانی تری در این روبات شده به طوریکه روبات NAO می تواند به هشت زبان صحبت کند.

روباتهای NAO پیش از این نیز به واسطه هوش و توانایی های خیره کننده خود به شهرت زیادی رسیده بودند و در حدود دو هزار روبات NAO با اهداف تحقیقاتی و آموزشی در سرتاسر جهان مورد استفاده مراکز افراد مختلف قرار دارند.

 

با این همه گروهی از محققان روباتیک با افزودن به توانایی های این روباتهای انسان نمای دوست داشتنی نسخه ای هوشمندتر از آنها را ارائه کرده اند. محققان موسسه روباتیک "آلدباران" که نسل جدید این روباتها را آماده کرده اند، امیدوارند روزی را ببینند که این روباتها به شیوه ای کارامدتر مورد استفاده انسانها قرار گیرند. توانایی های جدید این روبات، آن را از انطباق پذیری بالاتری برخوردار کرده و روبات را برای کمک رسانی و همکاری با کودکان اوتیسمی و سالمندان آماده کرده است.

 

ظاهر روباتهای نسل جدید NAO تغییری پیدا نکرده است و تغییرات این روبات درونی است. نسل جدید این روبات اکنون از توانایی محاسباتی بالاتری برخوردار است و توانایی های چند فعالیتی آنها به واسطه پردازشگر اتم 1.6 گیگاهرتزی آن بهبود قابل توجهی یافته است.

 

روباتی 59سانتیمتری با تسلط بر هشت زبان 1

در عین حال قدرت بینایی NAO با استفاده از دوربینهای HD و توانایی در پردازش تصاویر مشاهده شده به صورت همزمان ارتقا پیدا کرده است. به این شکل قدرت شناسایی چهره و اجسام در این روباتها حتی تحت شرایط نوری متغییر نیز بهبود قابل مشاهده ای یافته است. از جمله دیگر قابلیتهای افزوده شده به این روبات می توان به حسگر صوتی، دو فرستنده و گیرنده فروسرخ، 9 حسگر لمسی و هشت حسگر فشار اشاره کرد. تمامی این ابزارها در کنار یکدیگر بر روی قدرت موقعیت یابی و مسیریابی روبات نیز تاثیرگذار بوده اند.
روباتی 59سانتیمتری با تسلط بر هشت زبان 2

NAO از چهار میکروفن برخوردار است که به او امکان می دهد منبع اصوت را شناسایی کند. نرم افزار جدید تشخیص صوت در این روبات می تواند جملات را تشخیص داده و یا یک تک واژه را از کل واژه های یک جمله جدا کند. همچنین NAO در سخن گفتن به هشت زبان تسلط دارد و همراه خوبی برای مکالمه و گفتگو است.
روباتی 59سانتیمتری با تسلط بر هشت زبان 4

همچنین افزوده شدن سیستم پیشگیری از برخورد اعضای بدن با یکدیگر، بهبود مکانیزم کنترل لمسی و الگوریتمی برای راه رفتن قابل انطباق با محیط به حفظ تعادل و دیگر مهارتهای حرکتی این روبات 59 سانتیمتری کمک بزرگی کرده است. در صورتی که انحراف شدیدی در زاویه حرکت روبات احساس شود تمامی فعالیتهای حرکتی روبات متوقف شده و روبات از اندامهای بدنش برای محافظت از خود در برابر ضربه ناشی از برخورد با زمین استفاده خواهد کرد.
روباتی 59سانتیمتری با تسلط بر هشت زبان 3
بر اساس گزارش گیزمگ، محققان اکنون در حال تکمیل کردن محتوی آموزشی این روبات هستند تا روزی بتواند با دانش آموزان در تعامل باشد و یا از آن در کاربردهای مرتبط با سلامت فیزیکی بدن استفاده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 24 آذر 1390برچسب:, ] [ 21:7 ] [ امیر ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به پایگاه اطلاع رسانی باران خوش آمدید
نويسندگان
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1



://kod-amirihosein.persiangig.com/amirihosein.swf width=133 height=144 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

gig.com/logo.gif" border=0>

منبع کدهای زیباسازی


فال انبیاء

فال انبیاء

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سایت خدماتی بیست تولز